Hamile kalmak için 7 ipucu

Hamile kalmak mı istiyorsunuz? Hamile kalmak için en iyi yumurtlama zaman nedir? diyorsanız. Bunu kimsenin size nasıl yapacağınızı söylemesine gerek yok, fakat hamile kalmak için en iyi zamanı bulmak için biraz yardıma ihtiyacınız olabilir.

Cevap: Hamile kalmak için en iyi zaman yumurtlama zamandır. Bu ilk “hamile kalma” adımı, yumurtlamadan birkaç gün önce herhangi bir zamanı içerebilir. Çünkü sperm üç ila altı gün boyunca döllemek için yaşar, yumurtanın salınmasından yaklaşık bir gün sonrasına kadar, ki bu sadece yaklaşık 12 ila 24 saat geçerlidir. 

Doğurganlık Zamanı Nasıl Hesaplanır?

Bu yumurtlama dönemi takvimi, son adet döneminizin tarihine ve adet dönemleriniz arasındaki ortalama gün sayısına göre ne zaman yumurtlayacağınızı tahmin edersiniz. İlk olarak, yumurtlama olasılığının en yüksek olduğu tarihi hesaplamak için bir sonraki beklenen adet kanamanızın başlangıç ​​tarihinden itibaren 14 gün geriye doğru sayın. Ardından, yumurtlamadan birkaç gün önce ve muhtemelen bir gün sonraya kadar uzayabilen doğurganlık döneminizi hesaplıyorsunuz. Bunun kesin bir bilim olmadığını unutmayın, adet döngüleri kadından kadına ve aydan aya değişebilir (tipik döngü uzunluğu 21 ila 35 gün arasındadır). Ve düzensiz adet dönemleriniz varsa , bu da doğurganlık döneminizi tam olarak belirlemenizi zorlaştırabilir.

Yumurtlama Dönemi Belirtileri Nelerdir?

Yumurtlama döneminde olduğunuzu nasıl anlayacağınızı merak mı ediyorsunuz? Bu yumurtlama belirtilerine mutlaka dikkat edin:

  • Bazal vücut sıcaklığınız hafifçe düşer, ardından yumurtlama gerçekleştiğinde tekrar yükselir,
  • Servikal mukusunuz, yumurta beyazına benzer daha kaygan bir kıvamla daha berrak ve incedir,
  • Rahim ağzınız yumuşar ve açılır,
  • Alt karnınızda hafif bir sancı veya hafif kramplar hissedebilirsiniz,
  • Cinsel istek ve dürtüleriniz artabilir,
  • Bazı hafif lekelenmeler fark edebilirsiniz,
  • Vulvanız veya vajinanız şişmiş olabilir,

Hamile Kalmak İçin 7 İpucu

Daha hızlı hamile kalmak ister misiniz? İşte deneyebileceğiniz 7 ipucu:

1. Yumurtlama dönemi öncesi vitamin takviyesi alın

Bir bebek sahibi olmak için gebe kalmayı denemeye başlamadan en az bir ay önce o doğum öncesi takviyelere başlayın. Yapılan bir araştırma, gebelik tedavisi görürken doğum öncesi vitaminlerini alan kadınların, aynı tedavileri alırken yalnızca folik asit takviyesi alanlara göre hamile kalma olasılığının iki kat daha fazla olduğunu göstermiştir. Bu nedenle, bebek haberini daha erken alacağınızın garantisi olmasa da, kesinlikle denemeye değer olduğunu unutmayın.

2. Yumurtlama dönemi belirtilerini bilin ve doğru zamanda başlayın

Tipik olarak döngünüzün ortasında (yani 28 günlük bir döngünün 14. gününde) gerçekleşen yumurtlamadan birkaç gün önce başlayarak, dikkat etmeniz gereken tipik yumurtlama semptomlarını öğrenin ve uygulayın. Yumurtlamanın gerçek gününde seks yapmak ideal olacaktır, ancak tam olarak belirlemek zor olabilir.

3. Doğru ve sağlıklı beslenin

Hamile kalmaya çalışırken doğru yiyecekleri ve besinleri tüketmek, hamile kalma hayallerinizin daha çabuk gerçekleşmesine yardımcı olabilir. Günlük diyetinize omega-3’ler, folat, kalsiyum, protein, demir ve lif gibi bol miktarda sağlıklı yağ takviyeleri eklediğinizden emin olun.

4. Egzersiz ve spor yapın

Yine hamile kalmaya çalışan çiftler arasında yapılan araştırmada ve çalışmada günde ortalama 30 dakika egzersizin doğurganlığı artırdığı görülmüştür, bu yüzden şimdi kanepede oturma zamanı değil. Spor salonuna gidin, yürüyüş ve pilates yapın veya ağırlık kaldırmak isterseniz daha fit olursunuz, hamile kalmaya çalışırken bu tür egzersizler yapmaya başlayın. 

5. Stres, endişe ve üzüntüden uzak durun

Stres, endişelenme ve üzüntü gibi duygular yumurtlama döneminizi geciktirebilir, bu da gebe kalmanın önüne geçebilir. Ayrıca rahim kasılmalarının sıklığını arttırdığı gözlenmiştir. Bu nedenle implantasyon daha zor olacaktır. Rahatlamanın yollarını bulmaya çalışın: yoga dersi alın, pilates yapın, gevşetici köpük banyosu yapın, enerjinizi yükseltecek bir yürüyüşe çıkın, bir günlük yatın veya masaj yaptırın.

6. Uyku ve uyuma düzeni oluşturun

Hamile kalmaya çalışırken minimum yedi ila sekiz saat kesintisiz uyumayı hedefleyin. Araştırmalar, düzensiz uykunun doğurganlığınızı engelleyebilecek düzensiz dönemlerle bağlantılı olduğunu göstermiştir. İyi bir uyku, bebek yapma planını desteklediği tespit edilmiş olup stresi savuşturmak için de önemlidir.

7. Kötü madde alışkanlıklarınızı bırakın 

Sigara, alkol vb maddeler kullanıyorsanız, sigaranın doğurganlık ve hamile kalma üzerinde olumsuz bir etkisi olduğu araştırmalar sonucunda görülmüş olup şimdi hemen bırakmalısın. Ayrıca, kafein tüketiminizi günde 200 miligramdan (yaklaşık 12 onsluk bir fincan kahve) fazla olmayacak şekilde azaltmaya ve azaltmaya çalışırken alkol almayı bırakmak (veya en azından alımınızı ciddi şekilde sınırlamak) iyi bir fikirdir. .

Call Now Button